Ingatlanközvetítői, ingatlanvagyon ért. és -közv tev.
Létrehozva:
2013. június 28. |
Utoljára frissítve:
2020. február 04.
Közzétételi egység: A hatósági ügyek intézésnek rendjével kapcsolatos adatok
Természetes személy, gazdálkodó szervezet, egyéni vállalkozó üzletszerűen végzett ingatlanközvetítői, valamint ingatlanvagyon-értékelő és -közvetítői tevékenységének bejelentése és a bejelentés alapján történő nyilvántartásba vétel.
- Az ügyet intéző iroda: Jogi és Hastósági Iroda Jogi Csoport
- Címe: 3300 Eger, Dobó István tér 2
- Ügyintéző: Utassy Zsolt
- Telefonszám.:36/ 521-937
- Elektronikus levélcím: utassy.zsolt@ph.eger.hu
- Igénylő, kötelezett: A tevékenységet folytatni kívánó természetes személy, egyéni vállalkozó, vagy gazdálkodó szervezet.
- Az ügyintézés kezdeményezhető: Természetes személy, gazdálkodó szervezet és egyéni vállalkozó üzletszerűen végzett ingatlanközvetítői, valamint ingatlanvagyon-értékelő és -közvetítői tevékenységének bejelentése személyesen, ügyfélfogadási időben.
- Ügyintézési határidő: 15 nap.
- Az ügyintézés díja: 3.000,- Ft illetékbélyegen leróva
- Bejelentés üzletszerű ingatlanközvetítői vagy üzletszerű ingatlanvagyon-értékelő és –közvetítői tevékenység végzéséhez természetes személy részére Letölthető dokumentum
Bejelentés üzletszerű ingatlanközvetítői vagy üzletszerű ingatlanvagyon-értékelő és –közvetítői tevékenység végzéséhez gazdálkodó szervezet vagy egyéni vállalkozó részére Letölthető dokumentum
Bejelentés üzletszerű ingatlanközvetítői vagy üzletszerű ingatlanvagyon-értékelő és –közvetítői tevékenység végzéséhez egyéni vállalkozó részére Letölthető dokumentum - Az alkalmazott jogszabályok: l993. évi LXXVIII. törvény a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról; 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység
megkezdésének és folytatásának általános szabályairól; 499/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet a társasházkezelő, az ingatlankezelő, az ingatlanközvetítő, valamint az ingatlanvagyon-értékelő és –közvetítő szolgáltatói tevékenység üzletszerűen történő végzésének feltételeiről és a nyilvántartásba vétel részletes szabályairól. - Szükséges iratok: természetes személy esetén bejelentés, szakképesítést tanúsító bizonyítvány (oklevél) hiteles másolata, igazolás köztartozás-mentességről (NAV, helyi önkormányzat) a kérelmezőt foglalkoztató, pecsétjével és cégszerű aláírásával ellátott, 30 napnál nem régebben kiállított igazolás; Gazdálkodó szervezet, valamint egyéni vállalkozó esetén bejelentés, igazolás köztartozás-mentességről, (NAV, helyi önkormányzat), 90 napnál nem régebbi cégkivonat, egyéni vállalkozó hatósági nyilvántartásba vételéről szóló igazolás hiteles másolata, a gazdálkodó szervezet személyesen közreműködő tagja vagy alkalmazottja – egyéni vállalkozó esetén, ha a tevékenységet nem maga látja el -, legalább egy foglalkoztatottja részére a Lt. 64/A. § (1) és 64/B. § (1) bekezdése szerint – nem a Polgármesteri Hivatal által – kiadott engedély másolata;
- A személyek feladatai: Kérelemre engedély kiadás, nyilvántartásba vétel, honlapon közzététel.