Fizetési felhívás
Fizetési felhívásokat postáz Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága azon adózóknak, akik 2025. október elején esedékes helyi adótartozással rendelkeznek
Az Önkormányzati adóhatóság (továbbiakban Adóhatóság) a lejárt esedékességű tartozással rendelkező magánszemélyeknek, egyéni vállalkozóknak és vállalkozásoknak a lejárt fizetési határidőket követően fizetési felhívást bocsátott ki, lehetőséget adva az önkéntes fizetési kötelezettség teljesítésére. Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy eredménytelen felhívás esetén a végrehajtást (végrehajtási költség felszámításával) is megindíthatja az Adóhatóság.
Az Adóhatóság és a hivatal változatlanul elektronikusan tart kapcsolatot a gazdálkodókkal, közte az egyéni vállalkozókkal, valamint azokkal a magánszemélyekkel, akik ezt kérték vagy elektronikusan nyújtottak be bevallást, kérelmet, illetve DÁP alkalmazásra váltottak. Ha az ügyfél aktiválja a digitális állampolgárság (DÁP) felhasználói profilját, akkor azt az Adóhatóság is úgy tekinti, hogy a felhasználó rendelkezett az elektronikus kapcsolattartási formáról. Amennyiben Önök az elektronikus tárhelyükre az Önkormányzattól iratot kapnak, úgy arról azonnal az adott szolgáltatásra regisztráláskor megadott e-mail-címen értesítést kapnak. A tárhelyre kihelyezett iratok – tartós tárba helyezés hiányában – 30 napig maradnak elérhetőek utána törlődnek. Kérjük Önöket, hogy kövessék e-mail üzeneteket és a tárhelyekre, vagy a postaládákba érkezett küldeményeket feltétlen nézzék meg, mert azok fontos információkat tartalmaznak.
A napokban azon adózók kapnak az Adóhatóságtól elektronikus vagy postai úton "Fizetési Felhívást " akik, 2025. október hó elejéig esedékes helyi adóikat még nem egyenlítette ki maradéktalanul.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az adózó vagy meghatalmazottja az Elektronikus Önkormányzati Portálra https://ohp-20.asp.lgov.hu bejelentkezéssel (DÁP mobilalkalmazás, Ügyfélkapu+) belépve
- az aktuális adószámla-egyenlegét lekérdezheti, itt aktuális késedelmi pótlék tartozását is megtekintheti,
- ellenőrizheti adóbevallásainak állapotát és
- ezen a felületen online (VPOS) bankkártyás helyi adófizetést is indíthat!
A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a helyi adófizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni. A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a helyi adófizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással (csekk) köteles teljesíteni (csekket a szeptember hó elején postázott adószámla-levél tartalmazta).
Kérjük, hogy a gyorsabb beazonosítás és lekönyvelés végett banki átutaláskor a közlemény rovatba szíveskedjenek beírni az adóazonosító jelét vagy adószámát!
Ügyfeleink adótartozásukat úgy is rendezhetik, ha más önkormányzatunknál kezelt adószámlán lévő túlfizetésének átvezetését kérik /E-Portálon lévő űrlap: TÚLFIZETÉS ÁTVEZETÉSI ÉS VISSZATÉRÍTÉSI KÉRELEM/.
Ha Önöknek fizetési nehézséget jelent a tartozás egy összegben történő megfizetése, úgy kérelmezhetnek részletfizetést vagy fizetési halasztást. Ennek részleteiről szintén honlapunkon tájékozódhatnak. / E-Portálon lévő űrlap: MÉLTÁNYOSSÁGI, FIZETÉSI KÖNNYÍTÉS KÉRELEM, vagy AUTOMATIKUS RÉSZLETFIZETÉSI KÉRELEM/
Amennyiben, a tartozásával, vagy az adózással kapcsolatosan kérdéseik merülnének fel, vagy egyeztetni szeretnének, úgy munkatársaink munkaidőben készséggel állnak az Önök rendelkezésére. Telefonszám: +36 (36) 523-700/814. vagy 818. mellék.
Ügyfélszolgálatunkon – félfogadási időben - bankkártyás fizetéssel (POS) is rendezheti fennálló tartozását.
Ügyfélfogadás helye: Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2.
Ügyfélfogadási idő: hétfő: 13.00-16.00 óráig, szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.00 óráig, péntek: 8.00-12.00 óráig
Előre is köszönjük az érintettek szíves közreműködését.
Eger, 2025. október hó
Korsós László s.k.
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adóiroda vezetője
